Officieel: Janis Blaswich is de nieuwe doelman van Heracles
Reageer 102 Reacties

Officieel: Janis Blaswich is de nieuwe doelman van Heracles

16-05-2018, 17:40

Janis Blaswich staat de komende drie jaar onder lat bij Heracles, zo is inmiddels officieel bekendgemaakt.

Er was al langer sprake van een aanstelling van de keeper, maar de officiële berichtgeving liet op zich wachten. Inmiddels is de doelman gepresenteerd op de officiële site van Heracles Almelo.

Janis Blaswich komt over van Borussia Mönchengladbach. Het afgelopen seizoen kwam hij uit voor Hansa Rostock, waar hij de eerste doelman was. Hansa Rostock speelt de laatste jaren in de 3. Liga, het op twee na hoogste niveau in Duitsland.

Janis Blaswich

De 27-jarige doelman  is geboren in Willich en komt sinds de jeugd (2007) uit voor Gladbach. De keeper is met zijn lengte van 1.93m een imposante verschijning in het doel. Hij kijkt uit naar zijn nieuwe club.

“Ik heb nog nooit in de hoogste divisie van een land gespeeld. De competitie is offensief, als keeper heb je meer te doen en kun je je onderscheiden. Dat spreekt me aan,” aldus de doelman.

102 reacties Sorteren

  • Wesley 19-05-2018, 01:35

    Als ze kuwas verkopen had ik voor dat geld van der water en Nick doodeman gekocht die heeft dit jaar ook uitstekende cijfers laten zien en zit ook nog wel veel rek in .




    1



    2
  • Niek 18-05-2018, 13:25

    Heracles – Jong Ajax als oefenduel tijdens de Open Dag. Nice! Zeer benieuwd naar komend seizoen!




    8



    1
  • Dd 18-05-2018, 11:59

    Wat een leuke voorbereiding staat er voor ons te wachten.. Leuke wedstrijden!




    4



    1
  • Geert 18-05-2018, 11:35

    Dat kunnen dan Nils Texeira (geen speelminuten in de tweede seizoenshelft), Stephan Salger (na 6 jaar uit contract lopend) of Christopher Nöthe (eerste seizoenshelft kruisband afgescheurd, tweede seizoenshelft weinig tot niets gespeeld) zijn.

    Lekker mee scouten met zijn allen, op basis van een enkel geruchtje. Komkommertijd!




    2



    0
  • Peter 18-05-2018, 10:05

    Las hier ook dat de volgende speler van Bielefeld zou komen !! Ben benieuwd das gewoon 2.Bundesliga




    1



    2
  • Sjon 18-05-2018, 07:32

    Bel hassani gewoon laten zitten hij had niet moeten gaan naar az want hij was er nog niet klaar voor boontje komt om zijn loontje.




    6



    7
  • Robbert 18-05-2018, 07:19

    Zoals Stadioncheck hier al schreef, deze watervlugge Van de Water als vervanger van Navratil zou een verbetering kunnen zijn. Ik vind het een aanvaller die je goed kunt gebruiken als je onder druk staat en op de counter zou moeten spelen. In de kleine ruimte is hij minder waardevol. Er zullen meer clubs zijn die hem willen hebben verwacht ik.




    4



    1
  • Stadioncheck 18-05-2018, 06:18

    Het is wel een duikelaar hoor Mathijs!.
    Dat moet hij wel heel snel afleren , als hij een stap hoger wil.

    En ik denk dat alles ligt aan de vraagprijs van Almere!
    Nog een 1 jaar contract, zal denk een 1-2 ton zijn.
    Vervanger van Navratil.
    Denk dat de aankomende weken na Pinksteren snel weer transfernieuws komt , dan gaan we ook al weer richting Juni.
    Ook een paar 100 km iets verder over de grens zijn mogelijkheden, en die hebben we niet echt in kaart.
    KWW ,zo de laatste werkdag al weer , vanmiddag snel even nog SC regelen.
    Fijn Pinksteren weekend al vast allen.




    6



    0
  • Matthijs 18-05-2018, 01:35

    Ik denk dat Van der Water een uitstekende aankoop zou zijn. Als deze jongen verstandig is, gaat hij (als het kan) lekker naar Heracles om daarna nog een stap omhoog te doen, zoals zoveel spelers hem dat voorgedaan hebben.




    6



    0
  • Robbert 18-05-2018, 00:54

    Dominee Edje Gremda heeft gesproken. Hij heeft een dag nodig gehad om deze bloemlezing op papier te krijgen, een diepe buiging!




    2



    7
  • Jagro 17-05-2018, 23:25

    Probeer Henk Veerman ( Heerenveen) te halen .
    Goede spits met veel techniek, die makkelijk scoort.
    Hij komt bij Heerenveen nauwelijks aan spelen toe.
    Kijk naar filmpje henk veerman goals voor sc Heerenveen.
    perfecte spits voor Heracles ( bal goed vasthouden).




    11



    2
  • Arthur 17-05-2018, 22:53

    @Jens: Dat is beter dan “Jaaaaanis, haal je vinger uit m’n an*s”🎵🎶🎵😂😂😂




    3



    7
  • Stadioncheck 17-05-2018, 22:51

    Vandaag geen enkele goede speler gezien, in de nacompetitie.

    Zal wel met spanning te maken hebben.




    8



    1
  • Jens 17-05-2018, 22:43

    NA NA NA NA NA BLASWICH!
    NA NA NA NA NA BLASWICH!

    (*Thunderstruck, zelfde als Bas Dost bij Sporting!)




    8



    2
  • edje 17-05-2018, 22:40

    Hallo Robbert,
    Vooropgesteld dat ik niets tegen je heb maar kan niet tegen vooroordelen en om iemand zo neer te zetten, dat je een mening hebt heb ik geen moeite mee. Hij bedoelde met “dominee” louter dat je weer een mening hebt verkondigd omdat je veelvuldig aanwezig bent. Dat je hem als nietsnut neer zet heb ik dan moeite mee. Zegt dan meteen iets over je zelf en een mogelijke indruk over hoe iemand mogelijk zal kunnen zijn.
    Dat je je atheïst noemt zegt mij niet zo veel, heb er geen mening over.
    Wat me wel opvalt is hoe weinig het woord atheïst dus eigenlijk zelf zegt. Het zegt niets over wat de persoon die zich atheïst noemt wel gelooft. Het enige dat gezegd wordt is “ik noem mijzelf geen theïst”. Om te kunnen beschrijven wat een atheïst is, zul je dus ook moeten weten wat een theïst is. maar zodra je dit weet, weet je eigenlijk nog steeds niet zoveel. Daarmee beperk je alleen enkele mogelijkheden van wat de persoon die zich atheïst noemt anders wél zou kunnen zijn.
    Hieruit volgt dat er een oneindig aantal ideeën bestaat waarin een atheïst kan geloven. Er zijn heel veel verschillende soorten atheïsten. Van hoogbegaafd tot zwakbegaafd, van rijk tot arm, van aardig tot onuitstaanbaar, van altruïstisch tot egoïstisch – je kunt niet weten hoe iemand is, als je alleen maar weet dat hij zich een atheïst, dus “niet een theïst” noemt.
    Het typische is dus dat je hier niets over jezelf wilt zeggen.
    Je gelooft ergens in maar het blijft een vaag verhaal. Je mag van me denken dat ik misschien een beetje moralist ben, geen probleem, maar anderen op negatieve wijze weg zetten daar krijg je alleen maar onnodig gezeur/gedonder mee.
    Iemand negatief weg zetten is vaak een teken van onmacht en dan schieten woorden tekort.
    Niets van je opmerking over Waldo geleerd?
    Inhoudelijk heb je het nog wel eens bij het rechte eind dus wat dat betreft blijf ik je wel lezen.
    Heb respect voor de medemens hoog in vaandel staan, vandaar.




    3



    6
  • Arthur 17-05-2018, 22:29

    @Boy: Die hebben we al bij Heracles gehad…😉




    4



    0
  • Robbert 17-05-2018, 22:29

    Niet veel van hem gezien, maar tich we even scoren: Van de Water, zeg het maar, halen ……😳




    2



    0
  • Boy 17-05-2018, 22:28

    is die mcdonald niet iets voor ons snel en loert naar kansen en die van der water die beide ophalen van Almere cityu




    2



    7
  • Arthur 17-05-2018, 22:11

    @Niels: Bij Volendam liep Mühren 1 op 2 en bij AZ en Sparta ongeveer 1 op 3. Dat vind ik best een goed rendement voor een aanvallende middenvelder. Zijn grootste stigma is dat iedereen vindt dat hij geen echte spits is èn geen echte middenvelder…




    0



    3
  • De boy 17-05-2018, 21:59

    Of een Duitse spits die hebben meer goaltje voor de oog kijk maar naar Mario gomez of Thomas Müller maar waarom kijken we niet naar Lars veldwijk we snappen hij heeft fout gemaakt bij fcgronigen maar lang kan afmaken en qua technick kan die wel redelijk ? En hij is gwn transfervrij




    4



    2
  • Foppe 17-05-2018, 21:57

    Nacompetitie voetbal is diep droevig. Daar loopt echt niets tussen. Van de water, zou misschien kunnen, maar of navratil minder is, ik heb mijn twijfels.misschien met betere spelers om hem heen en hoger niveau van trainingen, dan zou van de water, kunnen aansluiten.




    4



    0
  • Arthur 17-05-2018, 21:56

    De enige speler die ik positief vind opvallen is Tissoudali…jammer dat hij gezien het verleden geen optie is voor Heracles




    3



    3
  • Niels Groothuis 17-05-2018, 21:54

    Muhren heeft 1 seizoen flink gescoord. Bij Volendam in de eerste divisie. Alle andere seizoenen is het matig tot slecht te noemen. Ook vandaag mist hij 2 grote kansen. Eerder een aankoop voor jong Heracles…..😉




    1



    1
  • Robbert 17-05-2018, 21:48

    Arthur een vrije interpretatie van de spelregels is de reden van dit soort discussie. Pas nu gewoon de spelregels toe zoals ze zijn vastgelegd, die Bannink omklemd de speler zodat de aanvaller gewoon niet kan doorlopen. Hij kan ook gewoon Spiering blokken en achter hem staan zonder zijn handen te gebruiken. Sparta is genaaid. Wordt nu zelfs naderhand bevestigd door de scheids, hij had de bal op de stip moeten leggen. Amateurisme te top omdat de scheids op het veld andere beelden heeft gezien dan die Pipo in de regie wagen. Niet dat ze overwinning verdienden omdat Emmen niet slechter was.

    Almere Graafschap is iets boeiender en De Graafschap is de bovenliggende partij. Van de Water niet gezien. Overtoom valt wel op, hij haalt zijn nivo als enige van Almere




    1



    0
  • Gerrits 17-05-2018, 21:27

    Spierings houdt Bannink ook vast en gaan samen neer, vond het geen penalty




    3



    1
  • Arthur 17-05-2018, 21:26

    Ik had het al bewust tussen aanhalingstekens gezet. Ik vind iemand iets aan het shirt vasthouden terwijl die tegenstander met z’n rug naar het doel, vrijwel op de rand van het strafschopgebied richting cornervlag loopt niet ‘strafschopwaardig’ hoewel het formeel een overtreding is. Bewust hands om een bal van de doellijn te houden vind ik wèl strafschopwaardig. Het moet wel ‘arbitrair’ blijven. De straf moet wel in verhouding staan tot het vergrijp.




    2



    1
  • Robbert 17-05-2018, 21:16

    Een strafschop ‘ verdienen’ wat is dat voor onzin. Het vasthouden van een tegenstander in het 16 meter gebied is gewoon een strafschop! Is gewoon een spelregel! Je kunt ook verdedigen zonder dat je iemand moet vasthouden. Als een aanvaller de verdediger gaat vasthouden is het een aanvallenden fout en vrije schop voor de verdedigende partij. Door te marchanderen met de regels krijg je dit. Verder hebben ze het tig keer terug kunnen zien. De video ref, wat een Jan lul daar in die wagen, durft geen beslissing te nemen.




    4



    0
  • Almelo4ever 17-05-2018, 21:08

    Die van der Wateren lijkt me wel wat, prima speler.




    3



    0
  • Arthur 17-05-2018, 21:06

    Toch vind ik wel dat je een strafschop moet ‘verdienen’; het moet straks ook niet zo zijn dat elke lichte overtreding leidt tot een strafschop omdat de overtreding op beeld staat. Het moet wel in verhouding staan tot het vergrijp….anders Kun je wel 13 strafschoppen per wedstrijd geven.




    2



    2
  • Robbert 17-05-2018, 20:42

    Video ref, tien keer de herhaling bekijken met vier ogen en dan niet de bal op de stip leggen! Verdedigers moeten met hun poten van de aanvallers afblijven en andersom ook! Waar is die video dan voor?




    2



    1
  • Arthur 17-05-2018, 20:30

    ….en toch scoort hij wel rete-makkelijk, Niels…




    1



    3
  • Niels Groothuis 17-05-2018, 20:20

    Muhren van Sparta vind ik persoonlijk helemaal niets. Die zie ik veels te vaak foute keuzes maken. Ik hoop en verwacht een aantal typische Heracles aankopen met een duits tintje! Onaangekondigd, onbekend met aardig wat potentie.




    4



    3
  • Robbert 17-05-2018, 20:08

    Laat Marko aub in Rotterdam blijven, niet terug halen, net als Bel Hassani, loat zitten! Ik ben voor wat nieuws, jong, dynamisch, groot en fysiek sterk. Moet vast wel te vinden zijn, mogelijk heeft onze trainer zo’n speler op zijn lijstje staan.

    Ik zit naar Emmen Sparta te kijken, wat een waardeloze pot. Geen tempo geen speler waar ik van zeg, dat zou wat voor ons zijn. Niets! Er komt nu iets leven in deze pot omdat Emmen aandringt. Maar hopen dat Almere meer laat zien, Van der Water en Overtoom avond?




    7



    0
  • Stadioncheck 17-05-2018, 20:06

    Idem ik zou ik voor een ander type spits gaan Gladon.

    Sam Hendriks nog jong en kneedbaar, is meer een bewegelijk spits zoals Uth , Henk Veerman , lijkt mij ook niet verkeerd , technisch sterk en balvast kan de rest goed op aansluiten.
    Shahin van RJC, zal ook wel niet bij RJC willen blijven.
    Of over het gewoon weer over de grens, als ze daar beter kunnen vinden ben je gek als je niet toeslaat.
    Als cv vond die jongen van (jong)Ajax niet verkeerd Bergsma centraal verdediger !
    Goede kopper prima mentaliteit , schuwt duel ook niet.
    Maakte wel een goede indruk op mij .. een speler wat wel wat meer kan JUUP!
    Of gaan ze juist voor een ervaren cv?
    Het zal benieuwen waar zij mee op de proppen komen.
    Aan Blaswich zie je vooral een keeper die vertrouwen uitstraalt , en nu met zijn top jaren begint.
    En dat nog wel bij ons!
    16 x de nul houden , hoe dan ook ,dan staat er geen vliegenvanger in de goal.

    Bergsma , Hendriks het past wel in de denkwijze(filosofie) van Heracles.
    Voor van Ooijen Hamdaoui
    Toch 3 mooie talenten!.




    5



    1
  • Robin E 17-05-2018, 20:03

    Gewoon Muhren ophalen bij Sparta..
    .. ervaring is ook nodig… we hebben een relatief jong elftal.
    Hij maakt altijd belangrijke doelpunten




    3



    9
  • Arthur 17-05-2018, 19:49

    @Matthijs: Terechte opmerking! Ik was zijn periode bij Vitesse vergeten en dacht met name aan zijn Feyenoord-periode (waar hij door supporters bedreigd en ‘uitgekotst’ werd).

    Ik vond het een schitterende voetballer, maar zijn carriereverloop, blessure en mentale weerbaarheid overtuigen mij niet dat Heracles hem zou moeten halen.




    2



    0
  • Matthijs 17-05-2018, 19:41

    @Arthur

    Volgens mij heeft Vejinovic na Heracles bij Vitesse een transfer naar Feyenoord verdiend, dus dat wat je zegt over dat hij nooit meer zijn niveau heeft gehaald klopt niet.

    Desalniettemin denk ik dat hij niet meer op dat niveau komt. Zo een speler gaat vast naar het buitenland om zich de laatste 5 jaar financieel onafhankelijk te voetballen.




    3



    1
  • Arthur 17-05-2018, 19:23

    @ROEPTOETWE: Vejinovic is 28, heeft vorig jaar z’n kruisband gescheurd en is ná zijn periode bij Heracles nooit meer ècht succesvol geweest…Ook mentaal vond ik hem nou niet echt de meest weerbare speler op aarde..klinkt hard en niets dan lof over zijn prestaties in het verleden bij Heracles, maar dan zou ik persoonlijk liever een jongere, getalenteerde speler halen (zelfs als je daar wel voor zou moeten betalen).




    1



    2
  • Foppe 17-05-2018, 18:40

    Heracles zal nooit 1 miljoen betalen voor een speler. Past gewoon niet in de denkwijze. Ook zullen ze geen salarissen gaan betalen van 4 ton. Ze kijken in andere kweekvijvers, dan dat wij doen als supporters. Er over discussiëren is top. Marko Veijnovic, zou natuurlijk perfect zijn maar niet te betalen. Ik zou niet doorgaan met Gladon, in mijn ogen vergelijkbaar met Vermeij, ik zou er liever een voetballende spits bijhalen.




    6



    0
  • Arthur 17-05-2018, 18:02

    Kangaskolkka was buitencategorie, Kris!👍🏻😄 Hij werd gewoon niet begrepen…😉 Maar Vermeij is een prima eerste spits voor Heracles….Novakovic vond ik positief opvallen in de nacompetitie (nog niet qua spel, maar wel qua drive en leiderschap). Ik heb niet wekelijks de wedstrijden van Telstar live zitten kijken, dus ik moet het hebben van statistieken en de nacompetitie, maar je legt er niet zo maar 18 (?) in bij een club als Telstar. Ik ben zelf altijd wel voorstander van fysiek sterke spitsen (ook omdat we die altijd hebben gehad in de vorm van Hirayama, Dost, Weghorst…of spelers die daar een beetje omheen hingen (Avdic, Tamerus). Met name als het aankomt op ‘dode spelmomenten’ is het prettig om wat body in je elftal te hebben. En ook als het op ‘pompen of verzuipen’ aan komt dan is lengte wel prettig. Gluscevic en Lakic waren ook best lang/stevig.

    Hendriks heb ik eigenlijk nooit zo op gelet/is me nooit zo opgevallen. Hij zal ongetwijfeld iets goed doen gezien zijn productie.

    Volgens mij maakt het allemaal niet zo heeeeeeel erg uit…teamgeest en inzet zijn net zo belangrijk. Weghorst was tweede spits bij Emmen en niemand van ons zou hem ooit getipt hebben…




    4



    0
  • Kris 17-05-2018, 17:41

    @ Arthur. Volgens mij loopt Sam Hendriks uit zijn contract bij de Eagles. Die heeft er aardig wat ingeschoten daar en kan, dacht ik, wel zijn eigen kans creeren. Heeft een verleden in Amsterdam en ik zou hem wel bij ons willen zien. Ik verwacht overigens een Duitse spits.
    Kangaskolka kon trouwens ook niet zijn eigen kans creeren😉




    3



    2
  • Arthur 17-05-2018, 17:19

    @Kris: Helemaal met je eens. Gladon & Vermeij hebben samen zo’n 14 doelpunten gemaakt. Eigenlijk moet je kijken naar het aantal doelpunten per speelminuut…Kun je prima achterhalen via transfermarkt.de

    Ik blijf er bij: de spits positie is niet slecht bezet. Armenteros had inderdaad de kwaliteit om z’n eigen kansen te creeeren…Net zoals Kuwas dan kan, maar hoeveel spitsen kunnen dat? Dolberg kan dat bijvoorbeeld ook niet…Huntelaar ook niet…Weghorst ook niet…Fran Sol kan dat wel, maar die is binnenkort ook weer weg!




    1



    3
  • roeptoetwe 17-05-2018, 16:18

  • Thijsjuhk 17-05-2018, 14:48

    Novakovich wel interessant. Net wat behendiger/sneller dan wat er dit seizoen beschikbaar was. @arthur het zal best zijn dat novakovich 1 miljoen moet kosten maar volgens het artikel moet hij dat kosten volgens norwich city. Beetje apart als je werkgever niet norwich is maar reading




    2



    1
  • Kris 17-05-2018, 14:16

    Je kan Armenteros echt niet met Vermeij vergelijken. Armenteros kon via een eigen actie zijn kansen creeren en dat kan Vermeij niet, Gladon ook niet trouwens.
    Ik heb alle vertrouwen in Vermeij. Zijn statistieken zijn niet gek, want hij is ook veel reserve geweest. Daarnaast scoorde hij ook belangrijke goals. Hij is vaak het duveltje uit een doosje, valt de bal er tussen, dan was hij erbij. Hij moet meer inhoud kweken en balvaster worden, maar hij is nog jong.
    Een spits erbij met een eigen actie zou ik wel prettig vinden. Dan vullen ze elkaar mooi aan, al mag Gladon er van mij best bij blijven, maar zeker niet tegen elke prijs. Met Gladon en Vermeij voorop en een lopende Niemeijer erachter, kan je veel druk ontwikkelen en ook goed forceren als de wedstrijd daar om vraagt.




    2



    2
  • Tim 17-05-2018, 12:54

    Levi Garcia kan gratis worden opgehaald bij AZ. Talentvolle 20-jarige linksbuiten waar denk ik nog veel rek in zit.




    9



    1
  • Robbert 17-05-2018, 12:39

    Ja Geert ik zou naast Vermeij ook graag een behendige spits zien. Een speler die een bal kan vasthouden, veel techniek heeft zodat hij goed kan combineren en in de kleine ruimte kan spelen. Een tweede Armenteros ja! Achahbar heeft het in Zwolle niet gemaakt en is bij NEC weer een beetje tot bloei gekomen. Een speler verdient altijd een tweede kans. Als we niet zo’n type speler kunnen vinden, waarom niet deze speler een kans geven?

    Verder gewoon Kuwas op links zetten en Peterson/Darri op rechts. Ouderwets langs de zijlijn met kalk aan de schoenen en pasklare voorzetten geven vanaf de achterlijn op de spits. Dit blijft gewoon moeilijk te verdedigen. Probeer dat een tijd uit en zet Vermeij in de spits. Ik weet zeker dat hij meer gaat scoren




    3



    3
  • Arthur 17-05-2018, 12:08

    Vergis je trouwens niet…Vrijwel geen enkele spits heeft afgelopen jaar ècht huisgehouden:

    http://www.voetbal.com/doelpuntenmakers/ned-eredivisie-2017-2018/

    Weghorst, Johnsen, Sol, de Jong en Huntelaar hebben een paar doelpunten gemaakt, maar het worden steeds meer de flankspelers die de doelpunten maken (Linssen, Berghuis, Jahanbaksh,…)




    3



    0
  • Arthur 17-05-2018, 11:41

    …maar ik vermoed trouwens dat Gladon NIET blijft, aangezien er interesse schijnt te zijn in Novakovic (moet rond 1M€ kosten…en zal dan wel een langdurig contract moeten tekenen). De interesse in van der Water hangt af van wat Almere City gaat doen (is nog niet uitgevoetbald.

    http://www.soccernews.nl/news/449290/transfereren-deze-jupiler-leaguesterren-naar-de-eredivisie




    3



    0
  • Tim 17-05-2018, 11:33

    Ook al stond griezmann links en robben rechts, zelfs dan maken gladon en Vermeij allebei nog geen 10 doelpunten.. komen gewoon “op dit moment” te kort!




    8



    2