Mumba

Heracles contracteert Nikolai Laursen

8 juni
68 reacties
Foto: NES Images

Geschreven door Jord op 8 jun. 2021

Heracles heeft zich zojuist versterkt met Nikolai Laursen. De Deense vleugelspeler komt over van FC Emmen, waar hij nog een contract had tot de zomer van 2022. De 23-jarige Laursen heeft zijn handtekening gezet onder een contract voor drie seizoenen met een optie voor nog een seizoen.

Laursen is blij met zijn transfer: “Heracles Almelo is een stabiele Eredivisieclub waar ik verder kan groeien. Ik heb al een paar keer in dit stadion mogen spelen. Heracles Almelo is een club met goede faciliteiten en een mooie visie over voetbal. Ik wil hier zoveel mogelijk spelen en uitgroeien tot een vaste basiswaarde.”

Technisch directeur Tim Gilissen is zeer tevreden met de komst van Laursen: “Het biedt ons weer een extra optie voorin. Bovendien geloven wij dat er nog rek in zijn kwaliteiten zit. Wij gaan er samen alles aan doen om het maximale eruit te halen.”

Laursen kwam afgelopen seizoen bij FC Emmen in totaal tot 29 wedstrijden, waarvan de meeste als invaller. De Deen wist twee keer te scoren en eenmaal een assist te leveren.

Mededeling

HAFC draait nagenoeg volledig op vrijwilligerswerk. Heb jij een kleine donatie over om de site in de lucht te houden of wil jij adverteren met je bedrijf? Help ons dan. De hulp is zeer welkom!

Steun HAFC met een donatie

Discussieer mee 68

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

  • Her

    Heracles Harryzegt

    3 jaar geleden

    @Arthur 😀 you said it! ;P

    Nog even terug ontopic:
    Welcome Mr. Laursen, may you and your fellow countryman show us a heck of a lot of skills AND corresponding stats, very soon. Also, we’re simply an awesome club, so… have fun! 🙂

  • Art

    Arthurzegt

    3 jaar geleden

    @Kris: Het zijn met name zijn loopacties. Sierra speelt de bal en rent meteen weer door om zich vrij te lopen. Ik houd van bewegelijke spelers. Hij doet soms denken aan Thomas Bruns in goede wedstrijden. Fadiga en Sierra gaan op snelheid richting hun tegenstander. Als je dan weet te kappen dan ben je meteen een meter weg. Heel anders dan wat Burgzorg meestal doet: proberen acties te maken om je tegenstander dol te draaien. Dat is in mijn beleving veel minder effectief.

    Bovendien denk ik dat Sierra een intelligente voetballer is.

    Ik vind hem vrij compleet, maar met name dus zijn loopacties aan- en zonder bal.

    @Heracles Harry: Er is ook maar één Arthur hè…..???

  • Her

    Heracles Harryzegt

    3 jaar geleden

    Ik ben natuurlijk niet van het nivo Arthur, maar desalniettemin wil ik daar ook wel even op reageren, ongekend kort zelfs ditmaal: Vloet die blijft, erg lekker, extra (ervaren) middenvelder erbij is (teveel??) luxe. Zelfs als Vloet gaat en er verder niemand komt lijkt het me vrij simpel op ’10’: Azzaoui basis, (sterke) concurrentie van Sierra.

    Verdedigend/opbouwend blok ook al volledig bezet met Kio, Schoofs, DLT en Ibrahimoglu. Toch??

    We zijn toch (nu al) veel sterker bezet dan ooit tevoren, in elk geval wat de breedte aangaat? Of ben ik nou gek? (kan heel goed hoor :p)

  • Kri

    Kriszegt

    3 jaar geleden

    @ Arthur. Ben toch wel even nieuwsgierig. Op basis waarvan verwacht je veel van Sierra? (heb meerdere mensen in de afgelopen periode zien reageren dat ze er wel veel van verwachten) Ik zie echt wel het talent en vooral zijn balbehandeling is veelbelovend, maar ik zou eerlijk gezegd niet zo goed weten waar hij zou moeten spelen. Ja, op de plek van Vloet, maar hij is onomstreden als aanvallende middenvelder. Wat eventueel zou kunnen is dat Vloet als ‘valse’ spits gaat spelen en dan Sierra erachter, maar of we zover moeten gaan qua aanpassingen in het systeem is dan ook weer de vraag. Ben wel benieuwd naar je reactie.

  • Art

    Arthurzegt

    3 jaar geleden

    Burgzorg krijgt dus concurrentie van Bilal en Lunding krijgt concurrentie van Azzaoui en Laursen. Ook Amissi, Fadiga en DLT kunnen eventueel als rechtsbuiten uit de voeten. Het is dus geen kwestie van kwantiteit in ieder geval. Geen enkele van de hierboven genoemde aanvallers staat bekend om hun scoringsdrift (Burgzorg heeft het met 5 doelpunten aardig gedaan, maar daar staat tegenover dat hij geen enkele assist gaf).

    Ik hoop echt dat ik ongelijk krijg en dat we komend seizoen wat meer kansen gaan creëren. Het voordeel is dat we al vroeg de selectie versterkt hebben met Sierra (verwacht ik veel van), Ibrahimoglu (nog geen oordeel), Bilal (Hopelijk bloeit hij weer op tot de oude Bilal) en Laursen (in alle Deense jeugdelftallen deed hij het goed, maar z’n rendement in de eredivisie moet nog omhoog).

    Allouchi of van Hooijdonk erbij zou me qua scorend vermogen wel geruststellen. Of een Jizz Hornkamp (al schijnt zijn naam ook al vrijwel overal rond te gaan).

  • han

    hanszegt

    3 jaar geleden

    T is kloten dat we voor die plek twee spelers hebben al……maar desondanks volledig mee eens Eddy……wat zouden we hem graag terugzien !!

  • Edd

    Eddyzegt

    3 jaar geleden

    @Allen die “onze” Pelupessy graag zien terugkeren. ABSOLUUT. Een echte aanwinst. Jongen uit de streek en met z’n 28 jaar in de kracht van z’n leven. Aanjager (nr6) onze CV. Neemt nu ook nog eens een vracht aan ervaring mee!

    @Toussaint/Gillissen! ALLES uit de kast halen om Joey terug te halen naar onze mooie tempel! TOON spierballen en troef ze allemaal af. Sowieso de buren! Kom op zeg.

    Geef ons Joey terug.

  • Ren

    Renezegt

    3 jaar geleden

    Geert, concurrentie met Twente. Die winnen wij op financieel gebied. Ze hebben daar geen nagel om aan de kont te krabben. Let maar die huren .

  • Her

    Heraclassic1961zegt

    3 jaar geleden

    O ja welkom Nikolai bij de beste club uit Overijssel!!

  • Her

    Heraclassic1961zegt

    3 jaar geleden

    KWAME_QUANSAH
    9 juni 2021 12:21 Mee eens. Trouwens de mentaliteit van Deense voetballers is over het algemeen goed. Ze gaan in ieder geval serieus met hun vak om.
    Dat Gillissen ook nog wel rek ziet in Laursen zegt ook wel voldoende. En Tim en de overige beslissers zijn echt niet gek!
    Kortom PSV-achtergrond, eredivisie-ervaring, Deens jeugdinternational en een jaar goed gedraaid bij Emmen dat geeft hoop!

  • Gee

    Geertzegt

    3 jaar geleden

    Niek, ik denk dat je Kio eigenlijk met een gerust hart achterin kunt zetten. Als hij de nr. 10 uit kan schakelen, kan hij dat ook met de nr. 9. Daarnaast is hij qua bouw ook wel een echte verdediger, meer dan Schoofs naar mijn mening. Met Pelupessy haal je ervaring binnen. Echter denk ik zomaar dat we voor hem moeten concurreren met FCT, die ook op zoek zijn naar transfervrije spelers van zijn kaliber.

  • Nie

    Niekzegt

    3 jaar geleden

    @ rene

    Ik heb mijn twijfels of ze geschikt zijn voor die positie.

    Schoofs is in zijn manier van spelen echt te veel middenvelder. Hij wil altijd vooruit verdedigen en graag instappen om een bal te onderscheppen.hier komt ook veel risico bij kijken want ben je een seconde te laat dan is je tegenstander er van door. Als verdediger kan je dat risico gewoon niet nemen. Een verdediger heeft toch iets meer het afwachtende nodig om op t juiste moment in te grijpen.

    Kio zou het heel misschien nog kunnen, maar ik vind hem toch echt veel meer een verdedigende middenvelder. Een type waar je tegen kunt zeggen vandaag ga jij de nummer 10 vd tegenstander aanpakken en je verliest hem geen seconde uit het oog en geeft hem geen centimeter ruimte. Daar ligt vooral zijn kracht denk ik. Vorig jaar werkte het in het totaal plaatje alleen niet helemaal met hem maar dat komt toch vooral omdat je met Kio erbij toch een stukje voetballend vermogen inlevert. Schoofs bracht voetballend iets meer en daarom kreeg hij meer de kans dan Kio. Dit kan komend jaar met de ontwikkeling van de la torre, sierra en Ibrahimoglu ook zomaar weer omdraaien.

    Ik denk dat de centrale verdediger iemand moet worden die toch minimaal 6/7 jaar ervaring heeft op t hoogste niveau en die leidinggevende capaciteiten heeft om de jonkies achterin aan te sturen.

  • Pie

    Piet IIIzegt

    3 jaar geleden

    Snap je punt Niek.

    Toch denk ik dat we niet altijd alleen naar restwaarde moeten kijken. Pelupessy is net 28 en zit nu in zijn beste jaren. Als je daar 3/4 seizoenen een dragende speler aan hebt, is dat ook heel veel waard. Tevens zou hij meteen na Blaswich de oudste in de basiself zijn. 28 jaar, waar hebben we het over?

    Ik denk overigens niet dat die komt hoor.

  • Rem

    RemcoMzegt

    3 jaar geleden

    Ook iemand met interland ervaring , dat is nooit verkeerd.
    Bij Heracles gaat hij nog wel stappen maken.

  • Ren

    Renezegt

    3 jaar geleden

    Niek, kio of schoofs centraal achterin? Ik denk het proberen waard.

  • Jes

    Jessezegt

    3 jaar geleden

    Niek hoe veel keer heeft Azzaoui op de positie van Vloet gespeeld? Als je een oordeel over hem geeft op die enkele de wedstrijden, zoals uit bij Feyenoord voor de beker, dan zie je toch iets niet goed. Azzaoui kan zeker op 10 spelen.

  • Kwa

    Kwame_Quansahzegt

    3 jaar geleden

    oh en ook gewoon speler voor Denemarken O21

  • Kwa

    Kwame_Quansahzegt

    3 jaar geleden

    Wat mij betreft een mooie aankoop. Een speler met eredivisie-ervaring en ik neem aan dat de scouting ook nog ruimte voor verbetering ziet. Ik proef hier en daar nog wat negatieve geluiden, maar vergeet niet dat we eerder talenten uit de KKD moesten halen waarvan je nog maar moest zien of ze het gingen halen op eredisie niveau. Laursen heeft al wat kunnnen laten zien op dat niveau, dus die stap hoeft hij al niet meer te maken. Nu hopen dat hij de stap kan maken zodat hij een basisklant is in de eredivisei. KWW

    Velkommen Nikolai

  • Nie

    Niekzegt

    3 jaar geleden

    @piet III

    Ik zou pelupessy absoluut wel een meerwaarde vinden qua kwaliteiten.
    Maar er zijn meer aspecten waar na gekeken moet worden. Pelupessy halen betekent ook dat je Kio en Schoofs op de bank moet zetten. Minimaal 1 van die twee zou als ze veel spelen en zich verder ontwikkelen(zoals nu de verwachting is)een leuk transferbedrag kunnen opleveren. Iets waar heracles van afhankelijk blijft en noodzakelijk is als we als club willen blijven ontwikkelen.
    Ga je pelupessy daar dus neer zetten dan vernietig je dus een hoop potentieel geld. Iets wat heracles zich niet kan veroorloven.

    Verder ben ik van mening dat we dan het geld van zijn salaris beter kunnen doen bij een goede ervaren centrale verdediger. Want op die positie is het duidelijk dat we echt iemand nodig hebben ! Dat kan dan een nieuwe iemand zijn maar kan bijvoorbeeld ook worden gebruikt om het contract van Pröpper op te waarderen en hem zo toch over te halen om langer te blijven.

    Verder moet er gekeken worden naar wat voor type we er dan als extra bij kunnen gebruiken, mochten we er toch een extra middenvelder bij willen.
    Is dat een type die goals moet voorkomen of is dat een type die goals moet kunnen maken.
    Kijkend naar de statistieken van afgelopen seizoen lijkt mij dan een doelpuntenmaker of assisten gever erbij als optie belangrijker dan iemand die de goals voorkomt.

  • Pie

    Piet IIIzegt

    3 jaar geleden

    Ik snap dus niet waarom mensen Pelupessy geen meerwaarde vinden? Als je een speler kunt halen die transfervrij is, die voor een Heracles-salaris wil voetballen en die twee klassen beter is dan een Schoofs, waarom zou je dat dan niet doen? Ik weet niet of het überhaupt aan de orde is, maar informeren kan altijd..

  • Nie

    Niekzegt

    3 jaar geleden

    @jesse

    Je weet wel weer dingen er bij te halen waar ik het helemaal niet over heb gehad…

    Hoezo moet ik een andere speler aanwijzen die kan laten zien wat Vloet heeft gedaan afgelopen seizoen?
    Ik heb nergens gezegd dat wat vloet heeft laten zien niet bijzonder is. Sterker nog ik ben zelfs enorm onder de indruk van zijn cijfers !

    Ook heb ik niks gezegd over dat er geen probleem was bij de buitenspelers of de spitsen, want dat was er wel degelijk! en versterkingen op die posities hebben/hadden we ook zeker nodig !

    Verder geef jij aan dat Azzaoui en lunding assists kunnen geven. Nou ik heb het even opgezocht voor je, Azzaoui heeft 1 goal en 2 assists en lunding 0 goals en 3 assists.
    Die gaan het dan opvangen als Vloet zou weg vallen?
    Zelfs Robin Pröpper heeft betere cijfers ( 1 goal en 3 assists).
    En ik snap dat als ze alles zouden spelen die cijfers nog iets hoger zouden zijn, maar ze halen dan alsnog niet de helft van Vloet.
    Dan ga je dus heel wat goals en assists missen!

    Daarom zeg ik El Allouchi erbij is absoluut geen overbodige luxe!(al is het maar als back-up voor Vloet.

    En verder heb ik ook nergens gezegd dat hij en Vloet samen moeten spelen op het middenveld. Dus waarom je mij dan gaat uitleggen over de balans op het middenveld is voor mij een vraagteken.

    Ik hen alleen aangegeven dat we iemand die goals en assists kan maken er wel bij kunnen gebruiken en meer nodig hebben als extra middenvelder dan een 3e verdedigende middenvelder!

    Pelupessy willen omtoveren tot centrale verdediger vindt ik verkrachting van zijn talent ! Hij moet spelen daar waar hij het sterkst is.
    Hem halen omdat het een goeie gast is en hij hier een verleden heeft vind ik dan ook gewoon dom om te doen. Hem dan ook nog omtoveren naar een andere positie puur zodat hij hier kan spelen zie ik dan ook niet zitten. Stop dat geld maar gewoon in een echte topper als centrale verdediger.
    Bij heracles kopen ze nooit spelers uit sentiment of omdat ie toevallig gratis op te halen is. Bij heracles zit overal een idee achter en worden alleen de posities versterkt die ook echt nodig zijn.
    En helaas voor ons als supporters is Pelupessy nu gewoon niet nodig!

  • Ren

    Renezegt

    3 jaar geleden

    Pelupessy voegt meer toe dan schoofs of de la Torre. En restwaarde zit op schoofs ook niet veel. Dus willen we hogerop, dan zou ik pelupessy halen. In Engeland is het in de duels een echte kerel geworden. Hij heeft daar zelfs een tijdje als rechtsbuiten gespeeld.

  • HAF

    HAFC1903zegt

    3 jaar geleden

    Er zijn hier heel veel nieuwe fans blijkbaar, want de helft is al vergeten dat Weghorst net zo goed van de bank van Emmen kwam. En daar hebben we toch 2 jaar lang van kunnen genieten, en hij gaat straks zelfs naar het EK. Afzeiken terwijl hij nog geen bal voor ons heeft geraakt is totaal onnodig, gewoon de eerste 7/8 wedstrijden afwachten voor we een duidelijke mening kunnen vormen.

  • Jes

    Jessezegt

    3 jaar geleden

    Niek ja een wijsneus, mag jij zeggen . Een wijsneus die geen domme dingen zegt kerel. Wijs mij eens een nummer 10 aan in de eredivisie die dat kan laten zien wat Rai gepresteerd heeft? Azzaoui kan ook assists geven, net als Lunding. Het probleem is gewoon onze centrumspits en buitenspelers die te weinig scoren. Bovendien heb je met de Nac speler als middenvelder en Vloet teveel spelers die naar voor willen. De balans op het middenveld raak je kwijt. Ons huidige middenveld staat goed. De La Torre gaat ook wel scoren, let maar op. Als Vloet geblesseerd is kan je Azzaoui op zijn positie zetten. Als je Pelupessy kan omscholen tot centrumverdediger zou ik eerder voor hem gaan ipv de Nac speler.

  • Nie

    Niekzegt

    3 jaar geleden

    @jesse

    Ik weet dat je graag de wijsneus uithangt, maar ik denk dat je zelf ook wel heel goed weet dat we behalve Vloet bijna niemand hadden die een assist kan geven of een goal kan maken.
    Bakis heeft als enige nog een beetje gescoord maar z’n twee hatricks tegen de gedegradeerde clubs en 2 goals tegen willem II verbloemd alles toch enigszins.

    De buitenspelers hebben amper goals of assists gegeven en ook op het middenveld was er naast vloet niemand die echt uitblonk in assists of goals.

    Daarom kunnen we er best iemand bij gebruiken die dit wel kan!
    Vloet zou maar geblesseerd raken in het begin van het seizoen en er de rest van het seizoen uit liggen .. wie gaat het dan voor ons doen?

  • Den

    Denniszegt

    3 jaar geleden

    Wat mij zorgen baart is dat we bijna elk seizoen een negatief doelsaldo hebben.

  • Kri

    Kriszegt

    3 jaar geleden

    Zelf kijk ik naar statistieken, al zeggen deze zeker niet alles. Je kan als buitenspeler alle ballen panklaar neerleggen voor de goal, maar als je spits niet scoort, heeft die buitenspeler geen assists. Wiens ‘schuld’ is het dan?
    Die El Allouchi heeft echt uitstekende statistieken behaald afgelopen jaar. Hij heeft aardig wat betaald voetbal ervaring en is ook nog eens transfervrij, ook niet verkeerd.
    Maar waar zou hij moeten gaan spelen dan? Het elftal ging beter draaien toen Schoofs en DLT als een soort blok gingen spelen. Normaal gesproken gaat dit blok alleen maar beter functioneren volgend seizoen. Vloet is onomstreden. El Allouchi zou misschien op zijn plek kunnen spelen, mits hij vertrekt, maar dat weten we nu nog niet.

    Ik vind het mooi dat we nu twee aanwinsten hebben die enigszins gearriveerd zijn in het betaalde voetbal. Dat zorgt voor meer concurrentie en ook een ‘hogere instap’ qua niveau in de selectie. Neemt niet weg dat ik er toch vanuit ga dat er nog twee, voor onze begrippen, toppers komen voor de plaats van Propper en de spits positie. Als je als club stelt dat je meer ambitie wil uitstralen, moet je op die toch cruciale plekken dit ook laten zien.

  • han

    hanszegt

    3 jaar geleden

    Klopt Jesse….maar extra assistjes en doelpuntjes is nooit weg natuurlijk.

  • Jes

    Jessezegt

    3 jaar geleden

    Rai Vloet goed voor 16 goals en 7 assists….. Ik lees dat we daar gebrek aan hadden, heb ik wat gemist???

  • Nie

    Niekzegt

    3 jaar geleden

    @tom

    Niet helemaal met je eens.

    Met El Allouchi haal je iemand binnen die goals kan maken en assists kan geven. Iets waar we vorig jaar toch een beetje gebrek aan hadden.

    Pelupessy is iemand die dat juist moet voorkomen als verdedigende middenvelder. En dat is dan weer een postie in t het team die met Kio en Schoofs uitstekend bezet is.
    Pelupessy halen lijkt me dan ook kapitaal vernietiging.

    Hadden we geen twee potentiële basisspelers gehad voor die positie dan had ik gezegd meteen ophalen, maar op dit moment lijkt het mij gewoon niet verstandig. Want je zult dan altijd twee jongens op de bank moeten zetten die de kwaliteit hebben om basis te spelen.

    Ook van 1 van de 3 een verdediger maken is voor mij geen optie. Die jongens horen gewoon op de plek te spelen waar ze voor zijn opgeleid.

    Hoewel ik Joey een topgast vind en in elke andere situatie er graag bij had willen hebben lijkt het mij nu gewoon beter om het geld bij een goede verdediger te doen. Want dat is een positie waar we wel echt een goede speler nodig hebben komend seizoen.

  • Tom

    Tomzegt

    3 jaar geleden

    Ik vind eigenlijk dat als je Mounir El Allouchi gaat halen, je echt beter kunt gaan inzetten op Joey Pelupessy. Als je zoekt naar zo’n speler.

  • Sta

    Stadioncheckzegt

    3 jaar geleden

    @ Arthur ; dat schrijf ik ook niet dat jij het niet zag zitten in Vloet.
    Er was een zwikkie supporters(?) die het niet zagen zitten in Vloet.
    Die hoor je dan ook niet meer .
    En iedereen moet zijn mening kunnen ventileren hier, maar met HAHA dat soort kreten direct afbranden ,daar doe ik niet aan mee.
    Alles is afwachten , maar deze Laursen kan echt wel wat , en ja hoe hij zich verder ontwikkeld dat bepaald hijzelf (mentaliteit).

  • Wil

    Willemzegt

    3 jaar geleden

    Welkom Laursen

  • han

    hanszegt

    3 jaar geleden

    Ik bekijk het heel positief…..we hadden alleen Burgzorg en Lunding voor de vleugels, nu opeens met Laursen en Basacikoglu 4 mogelijkheden.
    Nog een A speler voor de spits en voor op de plek van Pröpper (of Pröpper zelf)…..en nog zo’n El achoui van Nac…..klaar.

  • Sco

    Scoutzegt

    3 jaar geleden

    Kom op jongens, kan wel wat worden denk maar aan Vloet. Voorin zijn de aankopen van Gilissen geflopt. Burgzorg, Bakis, Kutucu en Lundung. Wissel bij Emmen! laten we ook een beetje kritisch zijn want het was een puinhoop voorin. Ik snap dat je hem een kans geeft maar niet als de hele voorhoede geflopt is.

  • Pol

    Polliezegt

    3 jaar geleden

    Niet de eerste naam die bij je zou opkomen. Ik denk dat het geen slechte aankoop is. Ik vond het wel een fysieke, snelle en technisch vaardige speler. Kan zo maar een kuwas worden. Verder denk ik dat de data over hem goed waren.

  • Flo

    Floaterzegt

    3 jaar geleden

    @Arthur. Wat betreft Doodeman was het zeker een interessante aanwinst geweest, maar weet je zeker dat hij er wel direct had gestaan? Zou mij niet verbazen als hij ook aan het Eredivisieniveau zal moeten wennen, zeker als hij vaker achteruit dan vooruit moet lopen. Daarnaast kan je mij niet wijsmaken dat een speler die bij ons bord-op-schoot-scouts op basis van statistieken opvalt in de Eerste Divisie (en bij velen anderen) niet door de scouting is gezien en mogelijk bekeken. Er zijn dan meerdere opties:

    1. Heracles heeft hem te licht bevonden. Ik geloof best dat hij het leuk gaat doen volgend seizoen, maar je ziet ook bij Cambuur dat hij nog niet helemaal op het niveau is dat je zou willen. Hij heeft nog geen onuitwisbare indruk gemaakt bij een ploeg die vol gas op de aanval heeft kunnen spelen.

    2. Hij was niet het type speler dat Heracles zocht. Het zou kunnen dat hij met zijn spel niet helemaal in het plaatje past dat Wormuth voor ogen heeft. Misschien hebben wij liever buitenspelers die naar binnen trekken, of verzaakt hij zijn verdedigende taken wel te vaak.

    3. Het plaatje was financieel niet goed genoeg. De vraag is dan niet alleen wat je de speler kan bieden aan salaris maar ook wat de speler jou kan bieden voor dat salaris. Cambuur is bereid geweest te betalen voor een vroege overname maar misschien vond Heracles dat het niet waard. Misschien was het tekengeld en het salaris wel te veel voor wat Heracles wilde kwijt zijn voor iemand die mogelijk niet eens basis zou staan.

    4. Doodeman wilde zelf niet naar Heracles. Misschien woont Doodeman op zijn 24e nog wel thuis en wil hij op rijafstand wonen van Venhuizen. Een keer goed gas geven op de Afsluitdijk en je bent in Leeuwarden. Misschien bood Cambuur hem het perspectief op eem directe basisplaats terwijl Heracles daarin voorzichtiger is. Of misschien wilde hij graag kampioen worden met Cambuur, wie weet.

    5. De scouts van Heracles volgen geen Eerste Divisie of kijken nooit op Transfermarkt. Nooit opgevallen dat die rechtsbuiten van Volendam een aardig balletje kan trappen natuurlijk. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk ?.

    Conclusie: laten we vooral kijken naar wat we hebben in plaats van wat we niet hebben want we weten toch nooit wat er achter de schermen is gebeurd. Ik ben er van overtuigd dat er goede afwegingen worden gemaakt en misschien zijn die ook wel gedaan voor Doodeman. Het heeft in ieder geval geen zin om daarin te blijven hangen. Nu verwacht ik overigens wel dat Doodeman 20+ goals en assists heeft aankomend seizoen en dat jij mij dit betoog week na week zal doen herinneren ?.

  • Kri

    Kriszegt

    3 jaar geleden

    Ik heb eigenlijk geen idee wat ik hiervan moet vinden.. Heeft het aardig gedaan bij Emmen maar ook niet echt meer dan dat, denk ik. Wel de nodige ervaring in het betaalde voetbal en dat is dan wel weer prima. Sowieso hebben we nu twee jongens erbij met wat betaald voetbal ervaring die allebei ervoor zullen zorgen dat de onderlinge concurrentie zal toenemen. Ik denk dat ze allebei er vrij snel zullen ‘staan.’ Maar Bilal vind ik toch wel, voor ons, een A categorie speler, dat vind ik van deze jongen niet. Ik hoop vooral op een A categorie spits en vervanger van Propper (of Propper zelf natuurlijk).

  • Pie

    Piet IIIzegt

    3 jaar geleden

    Vond hem bij Emmen wel een jongen met potentie. Transfervrij en natuurlijk niet (direct) voor de basis, waarom ook niet. Wellicht komt hij hier beter tot zijn recht.

    Naar mijn mening hebben we nog nodig: 2 zogenoemde A-spelers, waarvan een spits en een vervanger voor Pröpper. Ik denk niet dat hij nog gaat bijtekenen.. Daarnaast hoop ik stiekem nog op een extraatje als Pelupessy.

    Graag zie ik ook een aantal jongens verhuurd worden: Agca, Amissi, Szöke (mag ook weg) en misschien een Les of Oubella?

  • Art

    Arthurzegt

    3 jaar geleden

    @Hans: We zullen zien! Ik hoop dat je gelijk hebt…

  • Art

    Arthurzegt

    3 jaar geleden

    @Stadioncheck: Ik heb het volgens mij vanaf dag één wel zien zitten in Vloet, al was het alleen al omdat hij in de voorbereiding al riep dat er meer op het aanvalsspel getraind moest worden. Ik heb het ook met regelmaat ‘opgenomen’ voor de aanvallers, simpelweg omdat ik vond dat zij te weinig bruikbare ballen kregen.

    Heb jij (buiten van der Water bij vlagen en Burgzorg over een periode van een stuk of zes wedstrijden) aanvallers zien vlammen? Misschien zijn we ook wel te verwend geweest met Armenteros, Peterson, Kuwas, Dalmau en Dessers,…maar Cijntje, Amissi (vooralsnog), Lunding (vooralsnog) en Burgzorg (vooralsnog?) zijn met alle respect geen schim van hun voorgangers. Ik geloof heilig in statistieken en als het creëren van kansen en het maken van doelpunten niet je sterkste kant is, dan snap ik niet dat je geen spelers haalt die wèl een hoog rendement hebben (Overtoom scoorde bij de amateurs en scoorde ‘net zo makkelijk’ op het hoogste niveau. Nou ja: het is dus in ieder geval iets waar ik in geloof. Ik snap ook niet waarom iedereen zo lyrisch was over een speler als Peña. Leuk dat je technisch goed kunt voetballen, maar als je geen rendement hebt…

    Maar mijn punt was dat we wel erg inzetten op ‘groeibriljanten’. Zet eerst maar eens een serieuze concurrent tegen Lunding aan waar hij wat van kan leren, in plaats van wéér een ‘potentieel talent’…

  • Sta

    Stadioncheckzegt

    3 jaar geleden

    @ Arthur met alle respect , ik zag maar weinig fans van Vloet hier ,voor aftrap seizoen.

    Zoals wint waait , waait zijn jasje?

    Verder Vloet is er toch nog , ik snap niet zo jou punt?Het verband met Vloet tov Laursen?
    Het is niet de vervanger van Vloet, dan zou ik minder enthousiast zijn geweest.

    Trouwens deze jongen was het eerste seizoen bij Emmen wel één van de smaakmakers daar.
    Laten we hem oordelen wanneer hij een aantal wedstrijden heeft bij Heracles.

    Ik ken hem vooral van de PSV beloften , goede techniek stond mij altijd wel bij .

    Niet alles is een Hazen Arthur, oordeel na x aantal wedstrijden gespeeld te hebben.

    Misschien is het geen typische degradatie speler zoals Emmen het gehele seizoen tegen aan moest vechten.
    Je ziet dat vaker met jongere spelers , en zeker van topclubs komend

    Hij is niet gehaald als de Messi van Heracles , maar als speler die de concurrentie aan moet gaan met Lunding .

    Kijken wie die strijd wint .

  • han

    hanszegt

    3 jaar geleden

    Arthur ik ben erg blij dat je geen scout bent….met die eeuwige Niek Doodeman,die een paar assistjes in de eerste divisie heeft gegeven en maar alles nog moet bewijzen in de eredivisie ….nee cambuur (waar wij ons niet eens mee hoeven vergelijken)staat er geweldig op.

  • Art

    Arthurzegt

    3 jaar geleden

    @Stadioncheck: Met alle respect zijn we afgelopen seizoen zo hoog geëindigd vanwege de bijdragen van Vloet; niet vanwege de kracht van onze voorhoede….?

  • Art

    Arthurzegt

    3 jaar geleden

    @Frank: Ik vind het helemaal niet erg dat we spelers ‘met potentie’ halen, maar op een gegeven moment moet je ook gewoon spelers hebben die er stáán! Waarom niet Nick Doodeman (die er 9 maakte en 12 assists gaf) die we gratis op hadden kunnen halen en naar Cambuur ging, maar wel een speler die met Emmen gedegradeerd is…? Cambuur heeft zich in mijn ogen gewoon beter versterkt op de rechtsbuitenpositie dan wij…

  • Den

    Denniszegt

    3 jaar geleden

    Misschien Armando Obispo misschien huren van PSV ? Dat is wel een top aanwinst

  • Flo

    Floaterzegt

    3 jaar geleden

    Interessante speler wel, had ik toch niet verwacht. Was bij Emmen afgelopen seizoen niet geweldig maar het seizoen daarvoor was leuk. Ik laat mij graag verrassen. Ook leuk dat Lunding en Laursen met elkaar Deens kunnen spreken, dat maakt integratie en communicatie toch wat makkelijker.

    Als we nu toch op de Deense tour gaan zouden we ook nog Lukas Klitten kunnen proberen te halen voor back-up van Quagliata. Brak dit seizoen door bij Aalborg BK maar wilde niet verlengen ondanks dat ze het graag wilden. Heeft echt wel talent en bij Aalborg is het niveau goed. Zou nu in gesprek zijn met Frosinone uit de Serie B maar er ligt nog niks vast, wie weet wat er nog mogelijk is. Krijgen we een Deense enclave ?.

  • Sta

    Stadioncheckzegt

    3 jaar geleden

    @ Frank; gelukkig zijn zij geen scout .
    Daarom is Heracles ook suc6 vol 16 geleden gepromoveerd!

  • Jes

    Jessezegt

    3 jaar geleden

    Volgens mij hebben Amissi en Cijntje nog nooit op eredivisie niveau gescoord of een assists gegeven toch…….wat een vergelijk!

  • han

    hanszegt

    3 jaar geleden

    Precies, gewoon een prima versterking en concurrent voor de overige buitenspelers.
    Deze jongen is natuurlijk niet gekomen als A-versterking, zoals Basacikoglu wel….en ik denk persoonlijk dat er nog A-versterkingen komen voor de spits positie en voor evt de plek van Pröpper (als ie niet alsnog bijtekent).

TopReacties

rutger15013 jaar geleden

Van de bank van Emmen naar Heracles.... Op de groei zullen we maar zeggen! Desalniettemin, succes Nikolai! Verras ons!

Tkz3 jaar geleden

Geen gekke aankoop vind ik dit. Vorig seizoen een minder jaar gehad maar daarvoor deed hij het behoorlijk bij emmen. Laat de twee denen het maar uitmaken op rechtsbuiten wie in de basis komt. Op de andere vleugel bilal en burgzorg. Op 10 vloet en azzaoui en dan alleen nog een geduchte concurrent voor Bakis en we zijn mijn inziens voorin klaar voor volgend seizoen!

Dennis3 jaar geleden

Poww wat een versterking, amper goals of assists.

1927

/

1941

/

1962

/

1985

/

2005

/

2023

Hoofdsponsoren

Gemaakt door Mumba Web SolutionsHosting door ShockMedia