Mumba

Heracles laat zich opnieuw in laatste minuten aftroeven

1 december
62 reacties
Foto: NESImages

Geschreven door Mat op 1 dec. 2024

Heracles heeft opnieuw op de valreep een kostbaar punt laten liggen. Net als tegen RKC kreeg het in de laatste minuten de deksel op de neus. Tegen AZ werd het 1-0.

Heracles kwam goed uit de startblokken en kreeg in de eerste helft een aantal goede kansen. Jizz Hornkamp, die weer in de basis mocht beginnen, had het vizier niet op scherp staan. Eén grote kopkans ging recht op de doelman af, terwijl de ander over vloog. AZ liet daarentegen vrij weinig zien, waardoor een voorsprong voor Heracles verdiend zou zijn geweest.

In de tweede helft kantelde het spelbeeld. AZ ging meer aandringen en kreeg grote kansen om op voorsprong te komen. Fabian de Keijzer stond een aantal keer goed opgesteld en kon op die manier de nul houden. Heracles mocht tot aan de 89e minuut hopen op een punt. Een punt pakken in Alkmaar is natuurlijk iets waar je als Heraclied van tevoren voor zou tekenen. Helaas zat dat geluk niet aan de Almelose zijde. In de 89e minuut kon een slecht weggewerkte bal door Benita opgepikt worden door Lahdo, die op zijn beurt Fabian de Keijzer in de lange hoek wist te verschalken.

Een enorme domper, vooral omdat Heracles vorige week in de laatste minuut ook al een tegengoal kreeg. Destijds sloeg degradatiekandidaat RKC zijn slag in de blessuretijd.

Heracles zakte dit weekeinde naar de vijftiende plaats. Eén plaats boven de gehate streep. Concurrenten Zwolle en Groningen wonnen beide wedstrijden, waardoor Heracles nu twee punten achterstaat. Volgende week moet Heracles thuis spelen tegen Fortuna Sittard. Fortuna staat negende en heeft vijf punten meer dan de ploeg van trainer Van der Looi.

Mededeling

HAFC draait nagenoeg volledig op vrijwilligerswerk. Heb jij een kleine donatie over om de site in de lucht te houden of wil jij adverteren met je bedrijf? Help ons dan. De hulp is zeer welkom!

Steun HAFC met een donatie

Discussieer mee 62

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

  • Pol

    Polliezegt

    23 dagen geleden

    Zolang je speelt met een roosken en een scheperman haal je weinig punten. Deze zijn niet van eredivisie niveau. Dan heb je ook nog een trainer/staf die verkeerd wissels door je topscorer eraf te halen. Ook krijgen de spelers door de vele wisselingen weinig vertrouwen van de staf.

    Benita aardige speler en laat leuke dingen zien maar maakt ook beslissende fouten. (Tegen fct en az) Toch maar eens ervaring opstellen?

    Met twee spitsen spelen is de beste optie . Gelukkig heeft de trainer dat gezien. Al is dit uit armoede omdat we geen creatieve buitenspelers hebben van Eredivisie niveau. Op basis van de eerste helft heb ik er nog wel vertrouwen in zeker als de staf nu eens de juiste spelers opstelt en geen aparte wissels doorvoert.

  • Alm

    Almelo4everzegt

    23 dagen geleden

    Nee, maar we gaan er wel weer volle bak voor zaterdag. Sommigen hier kunnen beter supporter worden van Real Madrid, dan win je wel bijna elke week.

    • Haf

      Hafc1903zegt

      23 dagen geleden

      Is te zien in de CL ja met 3 nederlagen uit 5.

      -1

  • Alm

    Almelo4everzegt

    23 dagen geleden

    Inderdaad, als je nog 6 punten pakt voor de winterstop en doorbekert dan is het ineens weer hossana hier.
    De heracles supporter is nog veranderlijker dan het weer.

    • HAF

      HAFC1903zegt

      23 dagen geleden

      Het probleem is dat er niet veel aanleiding is om te denken dat wij zomaar 6 punten pakken voor de winterstop. En we hadden al minimaal 9 punten extra kunnen/moeten hebben nu, en dan was je met 6 extra al bijna veilig geweest, nu moet je 2x winnen om maar te zorgen dat je niet als 16e de winterstop ingaat.

    • ste

      stefzegt

      23 dagen geleden

      6 punten, Hoe dan?

      • JHR

        JHRzegt

        23 dagen geleden

        2x winnen

    • Joh

      Johanzegt

      23 dagen geleden

      Alsof wij die 3 gaan winnen.

  • Pie

    Piellezegt

    24 dagen geleden

    Heracles is al jaren geen Heracles meer, ik ben moe om dit elke keer te zeggen. Grote schoonmaak nodig van top tot teen (hiermee bedoel ik niet alleen de gehele selectie). Zolang wij dit niet doen, gaan we zo snel mogelijk weer terug naar KKD.

    -12

    • mrk

      mrklomszegt

      24 dagen geleden

      Pff wat een onzin, dacht je dat de bekerfinale of Europees onze standaard was? Hoelang loop je al bij de club ?

      • Mic

        Mickzegt

        23 dagen geleden

        Nee, dat is ook niet onze standaard. Maar thuis niet kunnen winnen van 2 uiterst zwakke ploegen als Almere en RKC, terwijl je het wel kunt laten zien (zonder punten helaas) tegen PSV en Ajax, behoort ook niet de standaard te zijn. In de periode voor de laatste degradatie was thuiswinst in dat soort wedstrijden jarenlang de reden dat we zo lang onafgebroken eredivisie hebben gespeeld. Dat zal toch niet alleen aan het kunstgras hebben gelegen?

  • JHR

    JHRzegt

    24 dagen geleden

    Tuurlijk is het teleurstellend dat we ons te kort tegen AZ. je zou zeggen dat het kwartje ook een keer onze kant op mag vallen.

    Eerste helft moet je gewoon 1 nul voor staan. maar helaas is jzz nog niet helemaal schep.

    Ik heb er nog alle vertrouwen in. ook Jan moet je gewoon tijd gunnen.

    Benita moet leren om de bal in de leegte te koppen

  • HAF

    HAFC1903zegt

    24 dagen geleden

    Ik zie een video van de goals in de oefenwedstrijd tegen de Graafschap voorbij komen, en ik zie Milani een assist geven uit een voorzet. Laatst tegen GAE in de oefenwedstrijd ook al 2 goede voorzetten en Winterswijk in de beker ook een aantal. Zet die jongen er gewoon een keer in, minder dan dit wordt het toch niet.

  • Tis

    Tis watzegt

    24 dagen geleden

    Aanvallend 4-3-3 spelen.

    Achter: zelfde + Hoogma voor Mirani

    Middenveld: DKM – Mirani- Hornkamp(op 10)

    Voor: Milani-kulonevic-Engels

    Verdedigend 4-4-2 spelen:
    Hornkamp en kulonevic als voorste 2.

    En speel ook is de nummer 10 centraal in de aanval aan. Die heeft dan meerdere opties, terugkaatsen en diep gaan. Of weg kappen en de aanvallers wegsturen. Dit deed az ook mooi. Krijg je snelheid in het spel.

    -31

  • FJI

    FJIEUXXXCzegt

    24 dagen geleden

    De Keersmaecker is de enige die nog wat fatsoenlijks laat zien. Die jongen werkt zich de tering, maar hij krijgt nul steun. Die andere gasten? Lopen erbij alsof ze net een paar potjes FIFA hebben gespeeld en denken dat dat genoeg voorbereiding is. Tyfus zeg, waar is de wil om te winnen? Waar is de drive om je schenen kapot te spelen voor deze club?

  • Ren

    Renezegt

    24 dagen geleden

    We begonnen verkeerd aan de wedstrijden. We beginnen om niet te verliezen dat lees en hoor je ook terug in de woorden van de trainert. De focus ligt op het verdedigen maar de accenten moeten op aanvallen liggen. Dus veel meer druk op de bal naar voren ipv opvangen op eigen helft en breng meer variatie aanvallend. De rol van Kruzen moet groter!!

    • HAF

      HAFC1903zegt

      24 dagen geleden

      Welke wedstrijd heb jij gekeken? In die van mij kregen wij na 2 minuten een 100% kans en hadden we het eerste kwartier 60% balbezit en was AZ geen enkele keer in de buurt van onze 16 meter. Dus we begonnen helemaal niet verkeerd aan de wedstrijd, de 2e helft speelden we wel om te verliezen maar toen ging AZ ook logischerwijs meer druk zetten en energie geven.

    • Mar

      Markzegt

      24 dagen geleden

      @Rene

      We begonnen niet alleen verkeerd aan de wedstrijd, maar we eindigen ook verkeerd aan de wedstrijd.
      Daartussenin kunnen we het spel niet maken.

      -1

      • Ren

        Renezegt

        23 dagen geleden

        Hafc, ik bedoel niet alleen az ‘maar in alle wedstrijden. Mark, wij hoeven in uitwedstrijden het spel niet te maken maar we mogen wel met een goed plan in dit soort wedstrijden spelen , om een doelpunt te maken en niet om alleen maar tegen te houden. De verdediging begint in de aanval. Zelfs een simpele counter beheersen we niet. Notabene tegen Rkc thuis!!

  • Vak

    VakkieDzegt

    24 dagen geleden

    Goaltjesdief nodig? Volgens mij doet Luka het na behoren en moet Jizz gewoon 2x een 100% kans afmaken.. als die er in gaan wordt het een andere pot. En ja vervelend dat benita 2x de bal niet na de zijkant kopt maar hij heeft Heracles ook vaak geholpen met hele goede tackles… een gehuurde spelers van Feyenoord afbranden lijkt me een beetje onnodig! Laten we even kijken na het wisselbeleid? Waarom haal je in godsnaam luka eruit en zet je Bruns in de spits? Ongelooflijk gewoon. Jizz had je door moeten schuiven en dan bruijn of siloh op de 10.. en dan breng je ook weer is die scheperman haha! Als de trainer nou is wat aanpast en is een normaal wisselbeleid hanteert maar daar schort het al weken aan… we zitten nu in de hoek waar de knullige klappen vallen met gevolg verlies. Maar met deze selectie en een trainer die wel durft te voetballen en zn wisselbeleid is aanpast zit er veel meer in deze groep!

  • Tim

    Timzegt

    24 dagen geleden

    Verliezen van AZ is tegenwoordig voor veel mensen al reden tot paniek.

    De populaire uitspraken zijn alweer voorbij gekomen:

    – Een scorende “10”
    – Een ervaren rot
    – Een goaltjesdief

    Laten we allemaal gewoon even een beetje normaal doen. We gaan onze puntjes prima pakken de komende weken. AZ uit is daarvoor geen graadmeter. Gelukkig zagen de 500+ uitsupporters dat wel. Top uitvak.

    • Max

      Maxzegt

      24 dagen geleden

      Haha mooie grapjas, op basis waarvan denk jij dat wij nu wel de punten gaan pakken? volgens mij is dat een probleem(punten pakken). Dus heel raar dat jij denkt dat ze nu in eens de punten nog wel gaan pakken!

    • Max

      Maxzegt

      24 dagen geleden

      Hulde aan het uitvak inderdaad, aan het support ligt het niet!!!

    • Mar

      Martinzegt

      24 dagen geleden

      Laten we beginnen met Fortuna thuis😉

    • Mat

      Matthijszegt

      24 dagen geleden

      Ik wil meegaan in jouw positieve opvatting, maar zag helaas punten verspeeld worden tegen Almere City, RKC, Willem II, Zwolle en op de valreep punten pakken tegen Heerenveen (ook al zo een laagvlieger). Dus zo zeker als jij dat bent ben ik niet.

      Ik hoop op wat je zegt: dat we de komende maanden weer een aantal overwinningen gaan boeken.

    • DDB

      DDBzegt

      24 dagen geleden

      Nee de graadmeter was Almere, RKC en Willem 2 thuis. Dat ging geweldig!

    • Ome

      Ome Janzegt

      22 dagen geleden

      Ervaren nummer 10 ben ik voorstander van. Die het team een volgende stap bezorgen dit missen we. Een goede aanvoerder wil nog niet zeggen naar een volgende stap. Verder weinig eredivisie ervaring.

  • NVB

    NVBzegt

    24 dagen geleden

    Volgens mij is slechte vorm van de laatste weken vooral een probleem dat speelt op het middenveld. Het opstellen van Zamburek ipv Van Kaam heeft een negatieve uitwerking gehad op het team.
    Zamburek heeft natuurlijk een leuke pass in huis,maar ik vind hem ook bijzonder matig in het onder de druk uit voetballen. Hij maakt veel verkeerde keuzes en levert veel ballen in omdat hij zeer risicovolle balletje geeft.(En vaak zijn dit niet eens ballen vooruit, maar vooral balletjes waarin hij het veel te mooi wil doen en daarmee de verdediging in de problemen brengt.)

    Ik vond de balans op het middenveld met Van Kaam veel beter. Die heeft misschien niet die beslissende eindpass in huis, maar die voetbalt veel makkelijker onder de druk uit, is beter aan de bal en maakt betere keuzes. Daarnaast vind ik dat hij makkelijker vooruit speelt dan Zamburek. Laatstgenoemde gaat wel erg gemakkelijk in de achteruit zodra hij een beetje onder druk word gezet.

    En ik weet ook dat van Kaam in de duels soms een beetje slap is en dat daar onder de fans nog wel eens frustraties over waren. Maar ik kan nou ook niet zeggen dat ik Zamburek sterker vind in de duels.

    Voor mij is het dus simpel : stel Van Kaam gewoon weer op. Die brengt meer stabiliteit op het middenveld en laat ons makkelijker onder de druk uit voetballen.

    Over de wedstrijd zelf en welke spelers wel of niet goed waren ga ik het verder maar niet hebben. Dan ben ik morgen nog aan het typen….

    • Ste

      Stefzegt

      24 dagen geleden

      Helemaal mee eens Zamburek en Dkm is niet de juiste combinatie.

    • Buk

      Bukszegt

      24 dagen geleden

      Geef zamburek ff de tijd.

      • NVB

        NVBzegt

        24 dagen geleden

        Zamburek gaat er wel komen, maar ik zie iedereen moord en brand schreeuwen over wat er allemaal niet klopt en dat er wat moet veranderen. Ik heb nu al aantal wedstrijden geanalyseerd wat er anders gaat ten opzichte vd wedstrijden waarin we wel de punten pakten en dan is mijn simpele conclusie dat het team beter stond toen Van Kaam speelde. Van Kaam en Zamburek zijn twee verschillende spelers en op dit moment denk ik dat we meer aan de kwaliteiten van Van Kaam hebben

        Het is nu dus kiezen uit twee opties. Kies je voor geduld met Zamburek dan moet je als fan ook geduldig zijn en niet meteen resultaat verwachten(lees: een ingespeeld middenveld dat in balans is). Kies je voor Van Kaam dan weet je wat je hebt. we hebben allemaal kunnen zien dat het koppel Van Kaam- BDK beter draaide dan het koppel Zamburek-BDK nu doet.
        En naar mijn idee zitten we nu niet een situatie waarin we spelers rustig even de tijd kunnen geven en hopen dat ze (weer) gaan aanhaken .
        Het beste team moet gewoon spelen .

        En vergeet niet: de voorbereiding (dus met Zamburek) was ons team echt slecht . Vervolgens raakte hij geblesseerd en kwam Van Kaam. Daarnaast draaiden we tegen de verwachting in een redelijke start van het seizoen waarin we vaak prima speelden. Vervolgens was Zamburek weer hersteld en nam hij de plaats van Van Kaam in en sinds die tijden vallen de resultaten ook weer tegen en lijkt het team weer zoekende.
        En ik begrijp ook dat je daar niet direct een conclusie uit kunt trekken en dat kunt aanwijzen als enige oorzaak,maar ik denk wel dat het zeker meespeelt.

    • HAF

      HAFC1903zegt

      24 dagen geleden

      Ben het met je eens dat het er bij Zamburek nog niet helemaal uitkomt, en ik ben in tegenstelling tot velen hier ook best wel tevreden over van Kaam tot nu toe. Zamburek voor van Kaam kan natuurlijk een oorzaak zijn, maar aan de andere kant had Zamburek tot zijn wissel de meest gelopen meters aan onze kant, en hij maakte het in de 1e helft ook Meerdink 1x lastig genoeg bij een voorzet waardoor die niet vrij binnen kon lopen, wat een vrij identieke situatie was aan bijvoorbeeld de 1-1 van Klaassen tegen Ajax waar van Kaam juist niet meeloopt. Dus door ze weer om te wisselen geeft weer andere problemen. Tevens is Zamburek volgens Hoogma echt een goede, dus dan kun je die beter gewoon de tijd geven. Wat je in een andere reactie hieronder zei over de voorbereiding klopt ook niet helemaal, ten eerste speelde Zamburek de eerste 3/4 oefenwedstrijden toen de helft van het team bestond uit spelers die nu niet of nauwelijks minuten maken, en was het koppel BDK-Zamburek eigenlijk het enige positieve in die wedstrijden. Al met al ben ik het dus met je eens dat Zamburek nog niet geweldig speelt, maar ik zou hem toch laten staan denk ik.

    • Ome

      Ome Janzegt

      24 dagen geleden

      Als van Kaam goed en agressief mee terug verdedigd heeft ie een basisplaats. Hij heeft dat m.i. verknalt door niet terug te verdedigen waardoor er 3 keer een tegendoelpunt is gescoord.

      • NVB

        NVBzegt

        23 dagen geleden

        Ik begrijp wat je zegt, en ben het absoluut eens v.w.b. het mee verdedigen van Van Kaam maar aan de andere kant zag ik Zamburek in de afgelopen wedstrijd ook een handvol ballen geven waarmee hij de verdediging serieus in de problemen bracht. Dat AZ daar geen een keer uit scoorde was meer geluk dan wijsheid. En dit was niet de enige wedstrijd dat Zamburek dat deed, ook in de wedstrijden daarvoor deed hij dat.
        Daarnaast zie je gewoon dat Zamburek er erg veel moeite mee heeft als er fel word door gejaagd richting hem. Dan gaat ie snel in de achteruit en maakt ie vaak verkeerde keuzes.

        Dus ik weet het niet helemaal wat nu wijsheid is. Zamburek heeft door zijn manier van spelen zelf kansen weg, Van Kaam is af en toe een beetje laks in het mee verdedigen.
        Je zou dus ook kunnen stellen dat beide heren hun zwaktes hebben en dan kijken naar welke speler in balbezit beter is en het beste in de huidige spel opvatting past. En naar mijn idee is dat op dit moment wel Van Kaam. Die brengt gewoon meer voetbal op het middenveld en daarmee ook meer rust in het team. Hij is een betere verbindings-speler.

  • Ome

    Ome Janzegt

    25 dagen geleden

    De basis van stabiliteit begint bij de as. Ben er van overtuigd dat een ervaren nummer 10 die een wedstrijd goed kan lezen de uitkomst biedt. Zoals het nu gaat schiet het niet op. Misschien is er nog wat mogelijk in de wintertransfer.

    -1

  • Bom

    Bomafidezegt

    25 dagen geleden

    We hebben het geluk niet aan onze zijde. Natuurlijk, we missen goede buitenspelers, maar we zijn er echt wel op vooruit gegaan ten opzichte van vorig jaar. Dat bewijzen de potjes tegen AZ, FC Utrecht en Ajax. Allemaal wedstrijden die wij normaal gesproken dik en kansloos verliezen, maar waarin wij nu jammer genoeg geen resultaat halen.

  • Dol

    Dollepauperzegt

    25 dagen geleden

    Wat mij vooral opvalt is dat spelers niet ontwikkelen, teken van een slechte ts

  • Dt

    Dtzegt

    25 dagen geleden

    Maar als je Bruns laat spelen zegt dat genoeg over de rest. Weer een domme overtreding in de laatste minuten waardoor az genoeg tijd kan rekken om de zege over de streep te trekken

  • Joh

    Johanzegt

    25 dagen geleden

    Benita is al weken slecht. Gaat richting het niveau van de andere huurspelers. Begin was leuk, maar wordt niet beter. Maarja wie wordt er wel beter onder deze TS?

  • jag

    jagrozegt

    25 dagen geleden

    En weer was het Benita die net als vorige week de bal met het hoofd naar een tegenstander kopte.Ook hieruit ontstond weer een doelpunt.Blijkbaar niets geleerd van de vorige week.

  • Ale

    Alexzegt

    25 dagen geleden

    Feit is dat we nu voor de tweede achtereenvolgende wedstrijd geen resultaat over de streep kunnen trekken. Vorige week scheelde dat 2 punten en nu weer 1 punt. Met die 3 punten erbij hadden we nu ergens rond de 9e plek gestaan. We moeten de club blijven steunen en er met z’n allen volledig achter blijven staan. Vòòr de ” Winterstop” kunnen we er in die 2 thuiswedstrijden nog 6 punten bijverdienen en komen dan op 19 punten en dat is een mooie basis voor de rest van het seizoen.

    • Max

      Maxzegt

      24 dagen geleden

      Een mooie basis voor de rest van het seizoen? Zijn jullie allemaal clowntjes ofzo? Er is helemaal geen basis en zal er ook niet komen met dit bestuur, staff etc.

      -3

      • Her

        Heracles Harryzegt

        22 dagen geleden

        Stap jij gewoon es lekker op man dieptrieste droeftoeter van een blaatclown aj dr zelf bent. Met dat domme gedram van je altijd.

  • Ddb

    Ddbzegt

    25 dagen geleden

    Het is gewoon een ontzettend matige selectie. Jammer dat iedereen het nu pas ziet. Dit was naar mijn idee in de voorbereiding al duidelijk. Werden compleet weggespeeld door KKD teams en Groningen. Toen zag je al enorm veel tekortkomingen. Geen buitenspelers van Eredivisie niveau. Geen linksback van Eredivisie niveau. Geen nummer 10 van Eredivisie niveau. Geen wisselspelers die we kunnen brengen en ons beter maken. Het is bijna een volledige KKD bank. Diep triest. En nu Fortuna thuis. Een zeer degelijk en goed georganiseerd team die op de counter gaat leunen. Nou veel succes. Ik voorspel dat we helemaal worden weggecounterd. En dan sta je achter en mag je het spel gaan maken met dit elftal. Kansloos. Hopelijk zit ik ernaast, maar verwacht er helemaal niks van zaterdag. Danny Buis troeft onze TS compleet af.

    -1

    • Rol

      Rollebollezegt

      25 dagen geleden

      Tegen welke teams zijn wij compleet weggespeeld? Gelijkspelen in voorbereiding lijkt mij niet wegspeeld zijn en ja ik was aanwezig bij de wedstrijd tegen Dender.

TopReacties

+41
HAFC190324 dagen geleden

Ik zie een video van de goals in de oefenwedstrijd tegen de Graafschap voorbij komen, en ik zie Milani een assist geven uit een voorzet. Laatst tegen GAE in de oefenwedstrijd ook al 2 goede voorzetten en Winterswijk in de beker ook een aantal. Zet die jongen er gewoon een keer in, minder dan dit wordt het toch niet.

+23
Rene25 dagen geleden

De zorgen worden met de week groter. De technische staf krijgt er geen voetbal in!!!

+22
Alex25 dagen geleden

Feit is dat we nu voor de tweede achtereenvolgende wedstrijd geen resultaat over de streep kunnen trekken. Vorige week scheelde dat 2 punten en nu weer 1 punt. Met die 3 punten erbij hadden we nu ergens rond de 9e plek gestaan. We moeten de club blijven steunen en er met z'n allen volledig achter blijven staan. Vòòr de " Winterstop" kunnen we er in die 2 thuiswedstrijden nog 6 punten bijverdienen en komen dan op 19 punten en dat is een mooie basis voor de rest van het seizoen.

1927

/

1941

/

1962

/

1985

/

2005

/

2023

Hoofdsponsoren

Gemaakt door Mumba Web SolutionsHosting door ShockMedia